Magamról

Saját fotó
Most már inkább azt mondom, elszánt társadalmi vállalkozó vagyok. Voltam szociális munkás, szociálpolitikus, közösségfejlesztő, vidékfejlesztő, stratégiai tervező, felnőttképző, tanácsadó, szakértő, tréner, tanár, stb. Újat keresek és találok (ki), megállás nélkül. És mindig csatlakoznak fantasztikus emberek, akikkel együtt meg is csináljuk. Mostanra már leginkább az érdekel, hogyan lehet valódi változásokat elérni, míg magam békében maradok magammal. Hogyan lehet élhetőbb a világ, és ehhez mit kell tennem. Nekem. És minden, ami mindezekről az eszembe jut és valahogy kapcsolódik, izgat.A megoldásokat keresem és teszem is, amit csak tudok, nem várok másokra.

2012. március 9.

Civilség és piac...

Nos igen, lassan kialakult, mi az, ami igazán foglalkoztat.
Hogyan élhetünk a világban jól, felelősen?
Ha gondolok valamit a társadalomról, képes és hajlandó vagyok változtatni rajta, ezt csak elszánt éhezőművészként tehetem? Ez nekem nagyon nem menne, de nem ám!

Akkor marad a társadalmi vállalkozás: megélni a piacról, támogatókat is találni, hogy dolgozhassak 'világmegváltó' vízióimon! Nos igen. És ez egy olyan terület, ahol sokakat tudunk hasonló feladatokban segíteni.

Ami nagyon izgalmas: hogyan tudnak ebben piaci cégek részt venni? Hogyan vállalhatnak felelősséget azért, hogy minél többen minél értelmesebben és méltóbban élhessünk?
Az biztos, hogy nincs civil világ a gazdaság nélkül. De talán másként van ez, mint sokan gondolják: faék egyszerűségű az a gondolatmenet, hogy a piac előállítja a javakat, amit a társadalom és a civil szféra felél. És nem is igaz. De sokat kell még ezzel dolgozni, hogy a viszonyok elfogadhatóbbá váljanak... Hát rajta!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése